CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 7, 2009

hjung minggu yg mmenatkan...(hari hol al-marhum sultan johor)


hahh..dh lama aku tk rasa penat cmni..penat sgt2..
biasanya bl hjung minggu aku dk lepak rumah je..
kl ni mmg jalan sakan...
brmula dr
pagi ahad
  • pukul 6.30 pg - bngun mcm biasa, pas smbhyang subuh kemas umah & masak..
  • pukul 9.30pg - kakak(maisarah) & umie smpai dr kg... duk layan krenah kakak yg dh lama aku rindukan..
  • pukul 1.30ptg - g knduri khwin nurul aini(opismate) ngan nurul izza( x-opismate)
  • pukul 3.00ptg - g knduri kwan nurul kat dewan uda.
  • pukul 5.00ptg - g temankan nurul shoping kt jusco bkit indah..adik kt jusco..
  • pukul 8.00 mlm - bru blik umah...
  • pukul 10.00mlm - brtolak dr jb ke kl.
  • pukul 1.30pg(isnin) - smpai kt shah alam-tidur umah spupu aku kt tmn bt 3. (tk dpat tidur pun...adik dk nangis je...panas..bilik tkde air cond.)
hari isnin
  • pukul 7.00pg - bngun smbhyang subuh..mandikan adik & kakak. breakfirst mkn bihun mak lah masak.. haha..m.lah sempat lg bagi mihun yg dia masak kt jiran sbelah...& smbil g brgosip..
  • pukul 9.00pg - brsiap nk g gombak..(nk g gudang tudung). konon2nya nk jd tauke tudung pl la ni...
  • pukul 11.00tgh - jmpa kwan abg kt gombak(dia le yg nk tnjukkan gudang tu...) sblum tu g makan dulu... singgah kt 1 gerai tu..best sgt masakan dia.. mkan nasi cmpur ade ulam2 n budu lg...otw nk g gombak
  • pukul 12.00tgh - g gudang tudung yg prtama..hah brpinar mata aku tngok tudung yg bnyk2.. suka sgt bl tngok byk yg lawa..laki aku serahkan keje mmlih tdung kt aku je... ape lagi..kitaorg pun pilih je la.yg lawa2 suma aku ambik...bkan skit2..smpai brkodi2 utk 1 jenis..(1 kodi 20helai)...nasib baik ade wife kwn dia tu. dia yg dh lama buat bisnes tudung ni mmg cekap. bnyak tip2 yg dia ajar aku tang bisnes tudung ni...(tq so much leni..)
  • pukul 3.30ptg - g gudang tudung ke2..
  • pukul 5.00ptg - g masjid jamek...beli kain pasang...umie nak jual kt kg...kakak kt masjid jamek
  • pukul 6.30ptg - g umah mahathir (adik laki aku) kt selayang.. semhyang n makan kt sana.. best je tngok bini dia...rajin sgt2. sempat mmasak bnyak2 utk kita org..penat2 blik dr ngajar( cikgu) pun smpat masak...
  • pukul 9.00 mlm - g umah spupu aku kt shah alam blik... mandi manda & brsiap nk brtolak blik jb..
  • pukul 11.00mlm - brtolak nk blik jb... (kesian laki aku...mata mcm nk pejam je..) sepanjang dlm perjalanan nk blik...asyik bhenti je...ngatuk sgt la tu...( sape suruh pandu keta sorg je.. kita kan dah ade lesen..tp tk prcaya ngan kita ek...) nasib baik ade m.lah, ade juga org yg bleh brsembang...
  • pukul 2.30 pg - sampai umah kt taman kempas...
  • pukul 3.00 pg - duk try2 tudung..(dah tk sabar tunggu esok)
  • pukul4.00 pg - tidur....( tidur kt bilik bawah je...dah tk larak nk naik atas...ya Allah nikmatnya dpt baring atas tilam yg tk brapa empuk tu...)
  • pukul 6.30 pg - bagun, mandi sembahyang..mandi kan kakak & adik..brsiap nk g keje..
  • pukul 8.45 pg - g opis.....
  • pakai tudung baru...
hahhh... 2 lah hari minggu aku yg paling memenatkan...(tp puas hati.hasilnya tudung2 aku laris kt pasaran johor bahru...hehe..btul la org ckap....bkan senang nk brjaya..kena brkerja keras...
buat laki aku...tq sgt2 coz bagi peluang kt sya nk buat bisnes sndiri...wlaupun kecil2 dulu...tp org puas hati...cayang awk..muahh...

No comments:

Post a Comment