CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 7, 2010

ari aku trbaca blog siti sfir brkisahkan antar ank kt taska.. agak menarik..
coz aku pun ade kisah yg nk di kongsikn pasal taska ni.. pngalaman antar kt taska ni macam2.
maklumlah dua2 anak aku skrg hantar kt taska jg..
aku tk tahu nk cakap ape prasaan aku tang taska ni..yg aku thu..bayaran utk prkhidmatan taska skrg ni agak mahal..sungguh mahal..bayangkan untuk 2 org anak aku tu mnjejas rm600 sblan..
untuk kakak rm200..adikrm240. bila cmpur coz ot lak..mncecah rm600..ish..ish..
yg aku tk puas hatinya stu jam utk sorg tu rm4.. dlm sminggu aku ambik lewat diorg 2kali..dlm lingkungan 7.00pm to 7.15pm..yg lebih 5 to 15 minit pun diorg kira.. dicmpurnya smpaile brjam2 jadinya dlm sebulan..
tapi ape nak buat dh trpksa.. lagipun ape nak brkira.. diaorg jaga anak kita..
tp kekadang tu agak frust gak ngan servis doirg ni..trutama skali bila ambik anak petang2.. kekadang tu pampers pun dh nk penuh...tak tau le pukul brapa diorg mandikan ank2 aku ni.. tu dah kira ok le..yg paling aku tk puas hati bila anum ank2 aku ade ruam lampin.. yg tang ni..hsbend aku mmng bising gila.. coz dia pntang ank2 dia tk dijaga betul..tpksalah kita letak krim plak..
bila je kita tnya ngan pnyelia kt sini..ade je jwapanya.. dgn tmpa rasa brsalah dia bagi pnjelasan..
xceli aku tk prnah lg jumpa owner taska ni.. rasanya 1day aku kn contak gak owner dia yg sbnar2nya..
nk complain skit.. dah le ckgu2 nya asyik btukar ganti je..
kalu di ikutkan hsbent aku nk je dia tukar taska lain.. tp aku tak nak..coz kn pikirkan anak2.. aku kl bleh tknak diorg brpindah randah..nati comfuse lak dorg..kejap sana ..kejap sini... kesian lak..
lagipun dh sthun diorg kt taska tu..diorg pun dh serasi.
lagipun bila dikenang2kan..ade jg kbaikanya kt situ.. antaranya dr pemerhatian aku le..kakak ade jg blaja kt situ..dia dh tahu sebut alif ba taa... dh pndai nyanyi lgu nuseri song..adik lak mmng serasi ngan ckgu dia.. bila hantar pagi2 siap hulurkan tnggan nak nagn ckgu..
so...apepun harap2 anak2 selamat la kt sana.. semengnya itu lah harapan seorg ibu..BUAT KAKAK N ADIK.. MOGA2 KALIAN DAPAT YG TRBAIK DR IBU N ABAH.. JADILAH ANAK YG SOLEH BILA BESAR NTI..AMINNN.

No comments:

Post a Comment